Gucci wil de generatie van digital natives graag overtuigen dat shoppen in fysieke winkels nog altijd de moeite waard is. Dat hoopt het luxemerk te doen met zijn nieuwste vestiging aan Wooster Street in New York, de eerste in het Soho-district. Daar mengt de Italiaanse kunstzinnigheid van ontwerper en creatief directeur Alessandro Michele zich met de industriële roots van de voormalige potloodfabriek.
De winkel telt bijna duizend vierkante meter en is ingericht met vintage meubels, die een knipoog moeten vormen naar het verleden van het pand. Ook de betonnen plafonds en houten vloeren zijn behouden, hoewel die laatste zijn opgesierd met de handgeschilderde creaties van Michele. Een modern element wordt toegevoegd in de vorm van de 3D-installatie die hier zijn debuut maakt. In de minibioscoop kunnen bezoekers zich 'onderdompelen in het rijk van Gucci'.
Gucci wil de generatie van digital natives graag overtuigen dat shoppen in fysieke winkels nog altijd de moeite waard is. Dat hoopt het luxemerk te doen met zijn nieuwste vestiging aan Wooster Street in New York, de eerste in het Soho-district. Daar mengt de Italiaanse kunstzinnigheid van ontwerper en creatief directeur Alessandro Michele zich met de industriële roots van de voormalige potloodfabriek.
De winkel telt bijna duizend vierkante meter en is ingericht met vintage meubels, die een knipoog moeten vormen naar het verleden van het pand. Ook de betonnen plafonds en houten vloeren zijn behouden, hoewel die laatste zijn opgesierd met de handgeschilderde creaties van Michele. Een modern element wordt toegevoegd in de vorm van de 3D-installatie die hier zijn debuut maakt. In de minibioscoop kunnen bezoekers zich 'onderdompelen in het rijk van Gucci'.
De belangrijkste vernieuwing zit hem volgens Gucci in de winkeloperatie. Zo heeft het luxemerk de 'kille ondertonen' van zijn gebruikelijke winkels geëlimieerd, door de bewakers en de 'stille secties' voor het bewaren van dure sieraden achterwege te laten. In plaats daarvan is een groep opgeleide ambassadeurs aanwezig om het verhaal van Gucci te vertellen, waarmee de afstand tussen de consument en het merk wordt verkleind.
Het assortiment bestaat uit dames- en herenkleding, sieraden, accessoires en interieurproducten. Klanten kunnen er verder een preview krijgen van de speciale collectie in samenwerking met de New Yorkse couturier Dapper dan, volgens Michele een van zijn grootste inspiratiebronnen. Bovendien is het de eerste winkel ter wereld met het nieuwe 'Gucci DIY-assortiment', bestaande uit een ruime keuze aan opschriften in verschillende stoffen en kleuren voor op tassen en de bekende Ace-sneaker.