Unilevers duurzaamste merken groeien het hardst

Unilevers duurzaamste merken groeien het hardst

De duurzaamste merken uit het portfolio van Unilever groeien 46 procent harder dan de rest van het bedrijf. Samen zijn ze goed voor zeventig procent van de omzetgroei van de multinational.

Het is voor het vierde jaar op rij dat Unilever een groei voor zijn duurzame merken rapporteert. Het bedrijf heeft inmiddels 26 merken in de categorie ‘sustainable living brands’, tegenover achttien in 2016. Onder meer bekende namen als Vaseline en Sunlight zijn volgens Unilever tegenwoordig duurzaam. Merken als Dove, Lipton, Rexona en Ben & Jerry’s zijn dat al langer.

Unilever wil naar eigen zeggen de ecologische voetafdruk van alle merken verkleinen en hun positieve sociale impact vergroten. De duurzame merken zijn daarin het verst. Unilever is op weg om tachtig procent van de duurzaamheidsdoelstellingen die in 2010 zijn geformuleerd te halen. “We hebben grote vooruitgang geboekt bij het voldoen van veel van onze ambitieuze doelen en het feit dat onze duurzame merken blijven groeien, laat zien dat dit een bedrijfsmodel is dat werkt”, aldus ceo Paul Polman.

Unilever op Changemakers in Retail
Directeur duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever Benelux is één van de sprekers tijdens het event Changemakers in Retail, dat morgen plaatsvindt. Hoe zet het Brits-Nederlandse concern zijn schaal in om impact te creëren? Hoe zorgt het ervoor dat deze boodschap terecht komt bij de 2,6 miljard consumenten die Unilever jaarlijks bereikt? En welke keuzes maak je als je zo’n breed merkportfolio hebt? Hoor het morgen in de Metaal Kathedraal in Utrecht. Ga voor de laatste tickets naar changemakersinretail.nl.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends