CNBB Venture Partners heeft samen met een groep private investeerders een belang genomen in Homerr. De logistieke e-commercestartup uit Nederland ontvangt een miljoen euro groeikapitaal.
Homerr zegt een einde te maken aan de problematiek rond de last mile, door een netwerk van particulieren en retailers te creëren. Zij kunnen zich aanmelden als ‘buurtpunt’ of ‘servicepunt’ om pakketten voor buurtbewoners in ontvangst te nemen. Homerr telt inmiddels meer dan zeshonderd locaties in de dertig grootste steden van Nederland.
De startup zegt samen te werken met bezorgdiensten als DHL, DPD en UPS, maar ook rechtstreeks met grote webshops uit ons land. Meer dan dertig procent van alle pakketten wordt nu nog niet in een keer bij de juiste geadresseerde afgeleverd, stelt medeoprichter Jurriaan Matthijssen. “Dat zijn dagelijks meer dan tweehonderdduizend pakketten, wat leidt tot irritatie bij consumenten en onnodige belasting van het milieu.”
Het ‘sociale’ netwerk van Homerr is ook na werktijden geopend, waardoor consumenten hun bestellingen kunnen ophalen wanneer het hen uitkomt. Met de nieuwe investering wil de startup dat netwerk door laten groeien naar meer dan vijfduizend locaties in Nederland.
Reacties 0