Nieuw dataplatform voor de modebranche in aantocht

Nieuw dataplatform voor de modebranche in aantocht

Grote moderetailers als de Bijenkorf, Wehkamp en Bestseller gaan gebruikmaken van een nieuwe productcatalogus met artikeldata. Het platform GS1 Fashion Base, een initiatief van GS1 en Icecat, moet over vier maanden in gebruik zijn.

De nieuwe catalogus heeft als doel om het delen van artikeldata tussen fabrikanten en hun kanaalpartners in de fashionretail te vereenvoudigen. Het initiatief wordt gesteund door brancheorganisaties INretail en Modint, terwijl ook retailers als Just Brands, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Van Tilburg Mode & Sport en Euretco het contentplatform zullen gebruiken.

Leveranciers en retailers kunnen hun artikeldata op verschillende aanleveren of ontsluiten, onder meer via CSV, XML, een webinterface of een add-on voor e-commerceomgevingen als Magento, Amazon en Google Shopping. Doordat het assortiment van fashionretailers straks beter wordt gedekt, moet de adoptie van GS1 EDI in de modesector worden versneld. Het project gaat in ons land van start, maar wordt uiteindelijk internationaal uitgerold.

RetailTrends