"Ik laat me graag inspireren door buitenlandse concepten, zoals The Shop in het Soho House in Berlijn en Bluebird in Londen." Dat zei Victor van Nieuwenhuizen, die onlangs afscheid nam als topman van Sissy-Boy, drie jaar terug in RetailTrends. Die laatstgenoemde winkel heeft zichzelf nu grondig heruitgevonden, met een verhuizing én een nieuw jasje.
Na twaalf jaar aan King's Road te hebben gezeten, is de beroemde conceptstore neergestreken op een nieuwe locatie in het hart van Covent Garden. Daar vult The Shop at Bluebird bijna veertienhonderd vierkante meter over drie verdiepingen in Carriage Hall, een negentiende eeuws monumentaal pand aan Floral Street. Het bekende bureau Dalziel & Pow heeft het interieurdesign voor zijn rekening genomen en maakte gebruik van een speelse combinatie van materialen en stijlen die bezoekers de indruk moeten geven dat ze rondslenteren door een met schatten gevulde...
"Ik laat me graag inspireren door buitenlandse concepten, zoals The Shop in het Soho House in Berlijn en Bluebird in Londen." Dat zei Victor van Nieuwenhuizen, die onlangs afscheid nam als topman van Sissy-Boy, drie jaar terug in RetailTrends. Die laatstgenoemde winkel heeft zichzelf nu grondig heruitgevonden, met een verhuizing én een nieuw jasje.
Na twaalf jaar aan King's Road te hebben gezeten, is de beroemde conceptstore neergestreken op een nieuwe locatie in het hart van Covent Garden. Daar vult The Shop at Bluebird bijna veertienhonderd vierkante meter over drie verdiepingen in Carriage Hall, een negentiende eeuws monumentaal pand aan Floral Street. Het bekende bureau Dalziel & Pow heeft het interieurdesign voor zijn rekening genomen en maakte gebruik van een speelse combinatie van materialen en stijlen die bezoekers de indruk moeten geven dat ze rondslenteren door een met schatten gevulde bazaar.
De winkel biedt onderdak aan de creaties van onder meer Chloe, Alexander McQueen, Victoria Beckham en Peter Pilotto. In het hart van de winkel is een grote binnenplaats te vinden, waar een opvallend dakraam daglicht binnenlaat. In de komende maanden worden ook nog een restaurant en een dakterras aan de conceptstore toegevoegd.
De afgelopen twaalf jaar was The Shop at Bluebird het 'best bewaarde geheim van Londen', zegt directeur Claire Milles. De nieuwe locatie betekent volgens haar een nieuw hoofdstuk voor het merk, waarbij experiential retail naar een nieuw niveau wordt gebracht.