De marketing van IKEA wordt alom geprezen om zijn creativiteit. Van de introductie van de ‘bookbook’ tot een typische IKEA-handleiding als recept: video’s van de Zweedse woonwinkelketen gaan regelmatig viral. Deze maand kwam daar onder meer de introductie van Zweedse hiphop in de Verenigde Staten bij, dankzij een productvideo rond de Hip Höp-box. Misschien wel creatiever is de introductie van de ‘slaperigste printadvertentie ooit gemaakt’ in de Verenigde Arabische Emiraten. Om inwoners van het land te helpen slaap te vatten, is Sömnig (Zweeds voor slaperig) bedacht: een printadvertentie die volgens de retailer precies doet wat zijn bedden en matrassen ook doen.
De slaapverwekkende advertentie van IKEA
Gepubliceerd op 29 mei 2018 om 12:51
De slaapverwekkende advertentie van IKEA
Gepubliceerd op 29 mei 2018 om 12:51
De marketing van IKEA wordt alom geprezen om zijn creativiteit. Van de introductie van de ‘bookbook’ tot een typische IKEA-handleiding als recept: video’s van de Zweedse woonwinkelketen gaan regelmatig viral. Deze maand kwam daar onder meer de introductie van Zweedse hiphop in de Verenigde Staten bij, dankzij een productvideo rond de Hip Höp-box. Misschien wel creatiever is de introductie van de ‘slaperigste printadvertentie ooit gemaakt’ in de Verenigde Arabische Emiraten. Om inwoners van het land te helpen slaap te vatten, is Sömnig (Zweeds voor slaperig) bedacht: een printadvertentie die volgens de retailer precies doet wat zijn bedden en matrassen ook doen.