De slaapverwekkende advertentie van IKEA

De slaapverwekkende advertentie van IKEA

De marketing van IKEA wordt alom geprezen om zijn creativiteit. Van de introductie van de ‘bookbook’ tot een typische IKEA-handleiding als recept: video’s van de Zweedse woonwinkelketen gaan regelmatig viral. Deze maand kwam daar onder meer de introductie van Zweedse hiphop in de Verenigde Staten bij, dankzij een productvideo rond de Hip Höp-box. Misschien wel creatiever is de introductie van de ‘slaperigste printadvertentie ooit gemaakt’ in de Verenigde Arabische Emiraten. Om inwoners van het land te helpen slaap te vatten, is Sömnig (Zweeds voor slaperig) bedacht: een printadvertentie die volgens de retailer precies doet wat zijn bedden en matrassen ook doen.

De marketing van IKEA wordt alom geprezen om zijn creativiteit. Van de introductie van de ‘bookbook’ tot een typische IKEA-handleiding als recept: video’s van de Zweedse woonwinkelketen gaan regelmatig viral. Deze maand kwam daar onder meer de introductie van Zweedse hiphop in de Verenigde Staten bij, dankzij een productvideo rond de Hip Höp-box. Misschien wel creatiever is de introductie van de ‘slaperigste printadvertentie ooit gemaakt’ in de Verenigde Arabische Emiraten. Om inwoners van het land te helpen slaap te vatten, is Sömnig (Zweeds voor slaperig) bedacht: een printadvertentie die volgens de retailer precies doet wat zijn bedden en matrassen ook doen.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!