Informatie verzamelen over consumententrends is een essentiële tool om je marketingaanpak up-to-date te houden. Voor supermarkten is dat niet anders. Hoe denkt een consument bijvoorbeeld over huismerken? Hoeveel ruimte heeft hij in zijn portemonnee voor impulsaankopen? En in welke delen van een gangpad geeft een supermarktbezoeker onbewust meer uit? De Universiteit van Zuid-Californië zocht het uit en vatte de psychologie van de supermarktklant in een infographic.
De psychologie van de supermarktklant
Gepubliceerd op 31 mei 2018 om 10:50
Informatie verzamelen over consumententrends is een essentiële tool om je marketingaanpak up-to-date te houden. Voor supermarkten is dat niet anders. Hoe denkt een consument bijvoorbeeld over huismerken? Hoeveel ruimte heeft hij in zijn portemonnee voor impulsaankopen? En in welke delen van een gangpad geeft een supermarktbezoeker onbewust meer uit? De Universiteit van Zuid-Californië zocht het uit en vatte de psychologie van de supermarktklant in een infographic.