Ken Fontijn is per direct begonnen als chief digital officer bij MediaMarkt in Nederland. Hij komt over van Zalando, waar hij de functie van general manager Benelux vervulde.
Chief digital officer is een nieuwe boardfunctie bij de elektronicaketen, die de laatste jaren naar eigen zeggen inzet op een strategie waarin fysieke winkels en online elkaar versterken. De benoeming van Fontijn geldt als een mijlpaal in deze koers. “Om marktleider te blijven, moet je bereid zijn om doorlopend te veranderen,” aldus ceo/coo Arnold Sporrel.
Fontijn was slechts twee jaar verantwoordelijk voor de activiteiten van Zalando in Nederland. Daarvoor was hij e-commercedirecteur van V&D en was hij werkzaam bij Free Record Shop en Coolblue. Bij MediaMarkt is hij verantwoordelijk voor de marketing, klanttevredenheid, e-commerce en data-analytics. Wie Fontijn opvolgt bij Zalando, is nog niet bekend.
Met de benoeming van Fontijn is de Nederlandse directie van MediaMarkt compleet. Naast Sporrel bestaat die verder uit cpo Patrick van der Linden en cfo Michael Söhlke. De directie van de elektronicaketen is het afgelopen jaar volledig gewijzigd.
Reacties 0