Modeconcern H&M werkt samen met Google aan de introductie van een stemgestuurde app. H&M Home Stylist biedt straks persoonlijke stijlsuggesties en moodboards aan gebruikers, die daar via de Google Assistant om kunnen vragen.
Om een persoonlijke ervaring te creëren, komt er een exclusieve menselijke stem beschikbaar voor de app. H&M Home Stylist wordt eerst getest en verder ontwikkeld met de input van klanten, voor de technologie breed beschikbaar wordt gemaakt. Het is volgens het Zweedse bedrijf een van de eerste stemgestuurde apps in de mode- en interieurbranche.
H&M group start verder een test met augmented reality bij het label Monki, waarvoor een samenwerking is aangegaan met HoloMe. Negen outfits van Monki zijn verrijkt met hologrammen, die klanten via een smartphone of tablet kunnen bekijken. Dat stelt ze volgens H&M in staat de kleding in groter detail te bekijken.
De twee innovaties zijn aangekondigd tijdens de Stockholm Fashion Tech Talks. “De modewereld verandert snel en technologie is belangrijker dan ooit om je aan te kunnen passen aan de steeds veranderende samenleving”, aldus Elin Frendberg, verantwoordelijk voor business development bij H&M.
Reacties 0