Action maakt meer werk van online

Action maakt meer werk van online

Action zal de omvang van zijn digitale team dit jaar meer dan verdubbelen. De discounter is op zoek naar meerdere mensen met ervaring in 'omnichannel retailomgevingen'.

Action organiseert volgende week vrijdag ‘digital recruitment drinks’, een bijeenkomst waar potentiële nieuwe digitale medewerkers geïnformeerd worden. ‘Digitale specialisten kunnen een verschil maken, aangezien offline marketingbudgetten verschuiven naar online’, stelt de retailer in een toelichting. Action zoekt onder meer een webmanager, een contentspecialist en een seo-specialist.

Action zegt momenteel een ‘reis naar digital 2.0’ te ondergaan. De Nederlandse winkelketen wil klantreizen bouwen volgens het zogenoemde ‘RoPo’-principe, dat staat voor research online, purchase offline. Daarnaast werkt de discounter aan optimalisering van een mobile first website en wil het meer doen met digitale marketing.

Action had twee jaar geleden nog maar twee medewerkers op digitaal, vertelde ceo Sander van der Laan vorige week tijdens What’s Going on in (R)etailing?! Dat zijn er nu veertien en wordt de komende tijd uitgebreid naar 32. Het betekent volgens hem dat Action ‘niet blind’ is voor online en zeker mee wil gaan op het vlak van online oriënteren. Plannen voor een webwinkel zijn er vooralsnog niet. “Zeg nooit nooit, maar op dit moment is dat niet plan."
 

Reacties

"Ik ook", zal Sander van der Laan gedacht hebben, in lijn met zijn artikel over analogie van Blokker. Inderdaad, het kan zó over zijn met Action, maar die webshop zal hem niet helpen, vrees ik.
Dé aantrekkelijkheid van die Action is natuurlijk heel erg verbonden met het 'avontuur in de winkel', het verrassingsgevoel, dat door een webshop hoogstens kan worden nagebootst. Zo'n webshop is niet meer dan een extra outlet zonder veel toegevoegde waarde voor de formule.
Nee, net als Blokker (vroeger) alle inkoopmarkten afstruinen op zoek naar voor de consument aantrekkelijke goederen met een superlage prijs. "Op=Op"!
Zo gauw je in zo'n winkel begint met vaste assortimenten, laat staan met 'Eigen Merken', is dat het begin van het einde.....

Geplaatst door Reinder Koornstra op 14 juni 2018 om 12:40

Laatste nieuws









RetailTrends