Als het om naakt gaat, zijn er volgens Lush geen grenzen. Het cosmeticamerk heeft deze maand in Milaan zijn eerste zogenoemde Naked Shop geopend, waar alleen verpakkingsvrije producten worden verkocht.
Lush wil met de nieuwe winkel bewustwording creëren over de gevolgen van weggooiplastic. Het plasticafval vernietigt het leven in zee volgens het merk in een alarmerend tempo. Naast de verpakkingsvrije winkel wordt volgende week een wereldwijde campagne gelanceerd en wil Lush in gesprek met klanten over hoe dit probleem als consumenten kan worden aangepakt.
Veertig procent van de vaste producten van Lush zijn dit momenteel al ‘naakt’. Zo werd de allereerste verpakkingsvrije shampoobar uitgevonden, waardoor jaarlijks bijna zes miljoen plastic flessen worden bespaard. Ook is er sinds kort een alternatief voor...
Als het om naakt gaat, zijn er volgens Lush geen grenzen. Het cosmeticamerk heeft deze maand in Milaan zijn eerste zogenoemde Naked Shop geopend, waar alleen verpakkingsvrije producten worden verkocht.
Lush wil met de nieuwe winkel bewustwording creëren over de gevolgen van weggooiplastic. Het plasticafval vernietigt het leven in zee volgens het merk in een alarmerend tempo. Naast de verpakkingsvrije winkel wordt volgende week een wereldwijde campagne gelanceerd en wil Lush in gesprek met klanten over hoe dit probleem als consumenten kan worden aangepakt.
Veertig procent van de vaste producten van Lush zijn dit momenteel al ‘naakt’. Zo werd de allereerste verpakkingsvrije shampoobar uitgevonden, waardoor jaarlijks bijna zes miljoen plastic flessen worden bespaard. Ook is er sinds kort een alternatief voor vloeibare showergel in een vaste vorm. En ter ere van de campagne wordt de onverpakte bruisbal in de vorm van een zeeschildpad verkocht. Daarvan kan volgens Lush met zekerheid worden gezegd dat er geen zeeschildpadden mee worden geschaad.
De winkel in MIlaan geldt volgens Lush als experiment. Het pand bestaat uit zo’n honderd vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen. In de winkel wordt een nieuwe app getest, die klanten in staat stelt om producten zonder verpakking te scannen voor productinformatie. De gehele maand vinden er instore events, workshops en filmscreenings plaats om ideeën uit te wisselen over een toekomst zonder plastic.