Runnersworld heeft begin deze maand een nieuw winkelconcept gelanceerd in Amstelveen. Op termijn moet ‘de vernieuwde visie’ landelijk in alle vestigingen worden uitgerold.
Formulemanager Bas van der Krogt kondigde het nieuwe winkelconcept afgelopen najaar al aan. Destijds lanceerde Runnerworld een nieuwe positionering, waarbij de focus op beginnende lopers ligt. “Een hardloper wil een doel bereiken en duurzaam blijven hardlopen zonder blessures. In de nieuwe winkel staat dat centraal en vullen we daarna in hoe we de klant dat met onze hulp kan bereiken”, zegt hij nu.
De winkel in Amstelveen telt 175 vierkante meter en heeft onder meer een hardloopbaan en een loopband met nieuwe analysesoftware. Verder wordt er nadruk gelegd op de kennis en kunde van winkelmedewerkers en is ook duurzaamheid een speerpunt. Zo kun je hardloopschoenen recyclen en bestaat de loopbaan in de winkel uit gerecyclede hardloopschoenen.
Runnersworld beschikt over 28 winkels in Nederland. De formule maakt onderdeel uit van retailserviceorganisatie Euretco.
Bekijk een video van het nieuwe formuleconcept op RetailTrends.
Hans Van Tellingen 15 jun, 15:59
Marian Newsby 15 jun, 14:27
michel van wijk 15 jun, 12:44