Runnersworld rolt nieuw formuleconcept landelijk uit

Runnersworld rolt nieuw formuleconcept landelijk uit

Runnersworld heeft begin deze maand een nieuw winkelconcept gelanceerd in Amstelveen. Op termijn moet ‘de vernieuwde visie’ landelijk in alle vestigingen worden uitgerold.

Formulemanager Bas van der Krogt kondigde het nieuwe winkelconcept afgelopen najaar al aan. Destijds lanceerde Runnerworld een nieuwe positionering, waarbij de focus op beginnende lopers ligt. “Een hardloper wil een doel bereiken en duurzaam blijven hardlopen zonder blessures. In de nieuwe winkel staat dat centraal en vullen we daarna in hoe we de klant dat met onze hulp kan bereiken”, zegt hij nu. 

De winkel in Amstelveen telt 175 vierkante meter en heeft onder meer een hardloopbaan en een loopband met nieuwe analysesoftware. Verder wordt er nadruk gelegd op de kennis en kunde van winkelmedewerkers en is ook duurzaamheid een speerpunt. Zo kun je hardloopschoenen recyclen en bestaat de loopbaan in de winkel uit gerecyclede hardloopschoenen.

Runnersworld beschikt over 28 winkels in Nederland. De formule maakt onderdeel uit van retailserviceorganisatie Euretco.

Bekijk een video van het nieuwe formuleconcept op RetailTrends.

Reacties

Geinig. Ik ben (ook) hardloper en herken de behoefte van veel medelopers: “Een hardloper wil een doel bereiken en duurzaam blijven hardlopen zonder blessures". Vervolgens loopt Runnersworld zichzelf voorbij. Duurzaam blijven hardlopen is voor de meeste lopers vandaag, morgen en overmorgen kunnen lopen zonder blessures. Duurzaam is niet perse milieu verantwoord. Dat de loopbaan in de winkel uit recycle materiaal bestaat is mooi (klinkt ook sociaal correct) maar dat hoeft natuurlijk niet perse recyclede hardloopschoenen te zijn. Dat je schoenen kan (laten) recyclen klinkt aardig maar logischer is dat je ze inlevert. Soms zijn ze echt versleten en is recyclen een goede optie, soms (vaak) zijn de schoenen nog niet echt einde levensduur en kan een minder vermogende loper een plezier mee worden gedaan.
Wat is de boodschap: het begrip duurzaam wordt helaas door veel bedrijven, ook retailers, te gemakkelijk als marketing uiting ingezet. Echt duurzaam is meer en consciëntieus voor nodig.

Geplaatst door michel van wijk op 15 juni 2018 om 10:44

Waarom wordt er vanuit gegaan dat een (hard)loper een doel wilt bereiken? En ja, inderdaad 'duurzaam' is een van die vele modewoorden. Nog even en we moeten allemaal aan de biologisch veganistische schoenen. En wat zijn we toch goed bezig als de (niet helemaal) versleten hardloopschoen naar een minder vermogende gaat. Zal wel ín een financieel arm land terechtkomen. Ben overigens benieuwd of en hoe de schoenen gereinigd worden..

Geplaatst door Marian Newsby op 15 juni 2018 om 12:27

Benieuwd. Ik ben hier klant. Maar werd altijd beter geholpen in de Run2day Hilversum. Alles draait om service en kennis. Al helemaal in de hardloopbranche. Beginnende lopers? Die groep is kleiner dan de groep ervaren lopers. Edoch, ik ken Bas en wens hem veel succes.

Geplaatst door Hans Van Tellingen op 15 juni 2018 om 13:59

Laatste nieuws









RetailTrends