Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf bijzondere winkelopeningen.
Sam's Club
Nog niet zo lang geleden stonden we juist stil bij Walmarts Sam's Club in een reeks winkelsluitingen. Nu zou de formule juist werken aan een mysterieuze nieuwe winkel, die maar een kwart van de oppervlakte van een reguliere vestiging telt. Die verkoopt met name verse maaltijden, maar dient vooral als testlocatie voor nieuwe technologieën als scan & go en self-service retouren. De eerste winkel komt deze herfst in Dallas.
Lees verder bij Business Insider: https://bit.ly/2sXyQPE
Walmart
Walmart heeft in Shenzen zijn eerste kleine supermarkt in China geopend, een concept waarvan dit jaar nog vijf winkels op de planning staan. Het concept is ontworpen om een 'geïntegreerde online en offline...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf bijzondere winkelopeningen.
Sam's Club
Nog niet zo lang geleden stonden we juist stil bij Walmarts Sam's Club in een reeks winkelsluitingen. Nu zou de formule juist werken aan een mysterieuze nieuwe winkel, die maar een kwart van de oppervlakte van een reguliere vestiging telt. Die verkoopt met name verse maaltijden, maar dient vooral als testlocatie voor nieuwe technologieën als scan & go en self-service retouren. De eerste winkel komt deze herfst in Dallas.
Lees verder bij Business Insider: https://bit.ly/2sXyQPE
Walmart
Walmart heeft in Shenzen zijn eerste kleine supermarkt in China geopend, een concept waarvan dit jaar nog vijf winkels op de planning staan. Het concept is ontworpen om een 'geïntegreerde online en offline ervaring' te bieden, met een focus op verse voeding, snelle bezorging en gemak. Verder biedt de winkel diensten als een wasserij, schoenreparatie en reisreserveringen.
Lees verder bij Chain Store Age: https://bit.ly/2lbXvfb
Lloyd
Retailinnovatie gaat ook aan vliegvelden niet voorbij. Op Hamburg Airport heeft schoenenproducent Lloyd een winkel geopend zonder voorraad, om consumenten een 'volledig digitale ervaring' te bieden. Klanten kunnen er met hulp van de aanwezige merkambassadeurs schoenen, tassen en andere lederwaren bekijken en kopen via een tablet in de winkel of hun smartphone. De producten worden vervolgens bij hen thuis afgeleverd. Nadeel: de winkel is gevestigd in de vertrekhal. Grote kans dus dat de bezorgers van de bestelde producten voor dichte deuren zullen komen te staan.
Lees verder bij Frontier Magazine: https://bit.ly/2JV63oN
CoverGirl
Het heeft bijna zestig jaar geduurd, maar cosmeticamerk CoverGirl heeft nu dan voor het eerst een eigen winkel. Op Times Square in New York heeft het label, als onderdeel van een rebranding, een fysieke locatie geopend. De winkel beschikt onder meer over een schoonheidssalon en diverse digitale toepassingen. "Wij geloven dat make-up een krachtig hulpmiddel is voor creativiteit en zelfexpressie," zegt senior vice-president Ukonwa Ojo van het merk. "Door een conceptstore te openen, wordt dit merkdoel op een meeslepende, verheven en multidimensionale manier tot leven gebracht."
Lees verder bij Elle: https://bit.ly/2HMPSVm
Lids
Nog meer nieuws van Times Square: ook sportkledingmerk Lids heeft er een nieuw type winkel geopend. Het is de eerste van een geplande landelijke uitrol. Het nieuwe concept legt de nadruk op customizable producten. Zo is er een digitale bibliotheek van personalisatiemogelijkheden, om binnen enkele minuten een eigen hoofddeksel te creëren.
Lees verder bij Retail Dive: https://bit.ly/2JO3fpS