'Verzendkosten belangrijker dan levertijd'

'Verzendkosten belangrijker dan levertijd'

Hoge verzendkosten zijn voor Nederlandse consumenten de belangrijkste reden om niet voor een webshop te kiezen. Zeventig procent ziet het als een reden om af te haken, blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel onder ruim 2500 consumenten.

Redenen voor online shoppers om niet voor een bepaalde webshop te kiezen zijn vaak gerelateerd aan de prijs. Naast de leveringskoten worden ook extra voor het gebruik van een betaalmethode door 47 en niet gratis kunnen retourneren door 44 procent genoemd. Een lange levertijd is voor 28 procent van de online shoppers een reden om ergens niet te bestellen. 

Twee derde van de consumenten geeft aan bereid te zijn om langer te wachten op een bestelling, als zij daarvoor een lagere prijs betalen. Voor babyboomers geldt dit minder. Van deze generatie kiest iets meer dan de helft ervoor om langer wachten in ruil voor een lagere prijs. Bij de jongere generaties is dit 69 procent.

Op RetailTrends wordt uitgebreid ingegaan op de verschuivingen in het online winkelgedrag van consumenten en de verschillen daarbij tussen generaties. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!