Eerste 'magazine' van Blokker en Kruidvat op de mat

De eerste editie van het nieuwe wekelijkse huis-aan-huisblad City is bezorgd in Amsterdam. Ook inwoners zonder ja/ja-sticker ontvingen de ‘magazine-achtige krant’, waarin Blokker, Kruidvat, Dirk van den Broek en Seats and Sofas een prominente rol spelen.

De vier retailorganisaties zijn als partner verbonden aan het nieuwe blad, dat wordt geproduceerd door het Amsterdamse mediabedrijf Trusted Media Publishers. De krant wordt wekelijks bezorgd bij 318 duizend huishoudens en heeft een omvang van 48 pagina’s. Met twintig procent redactionele inhoud voldoet het nieuwe initiatief aan de voorwaarden om tot huis-aan-huisblad te worden gerekend.

City noemt zichzelf het antwoord op het Amsterdamse beleid de verspreiding van folders te reguleren. Sinds dit jaar krijgen alleen inwoners met een ja/ja-sticker ongeadresseerde reclame op de mat. Het initiatief wil ook starten in andere steden die vergelijkbare maatregelen nemen. 

In Amsterdam bestaat City uit vier lokale edities, met in elke variant nieuws en informatie uit het betreffende stadsdeel. Ook is er inmiddels een website in de lucht, waar het lokale nieuws wordt gedeeld.

Eerste editie City in Amsterdam

Reacties 2


Jan Duifhuizen 22 jun, 11:36

Hier kan je aan zien, dat het zogenaamde doel.....beter voor het milieu altijd weer omzeild wordt.


Liesbeth Foekens 23 jun, 20:37

Er zit niets anders op dan mijn nee-ja sticker te vervangen door nee- nee.
Zoveel reclame wil ik niet.
Jammer van de Westerpost!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!