Daka lanceert een nieuw winkelconcept in zijn vestiging in Alkmaar. Het is volgens de retailer de eerste winkel die het recent ontwikkelde omnichannelmodel toepast.
De Alkmaarse winkel maakt als eerste gebruik van narrowcasting en webzuilen. Daarmee hebben klanten overal toegang tot het totale assortiment en de voordelen van het loyaliteitsprogramma. Verder kunnen ze er straks terecht voor voetscans en een ‘pannakooi’ om voetbalschoenen te testen. Het concept dat in Alkmaar wordt geïntroduceerd krijgt landelijk navolging, als onderdeel van Daka's strategie na de loskoppeling van Intersport.
De winkel in Alkmaar is gevestigd op de eerste verdieping van winkelcentrum Noorder Arcade en telt drieduizend vierkante meter. Het concept is gebaseerd op de ervaringen die zijn opgedaan met de eerdere updates van vestigingen in thuisstad Rotterdam.
Daka wil heeft momenteel vijftien winkels en wil binnen vijf jaar groeien naar twintig vestigingen in Nederland. De sportwinkelketen sloot zich twee jaar terug aan bij Intersport, maar maakte deze maand bekend zelfstandig verder te gaan. De sportformule voelde zich te zeer beperkt in zijn bewegingsvrijheid door het ‘harder’ worden van de Intersport-formule.
Reacties 0