Auping verkoopt slaaprobot: 'Fabrikanten hebben zitten slapen'

Auping verkoopt slaaprobot: 'Fabrikanten hebben zitten slapen'

Auping is gestart met de voorverkoop van ‘de eerste slaaprobot ter wereld’. De knuffelrobot Somnox is ontworpen aan het Robotica Instituut van de TU Delft en mede-ontwikkeld en geproduceerd door de Nederlandse beddenfabrikant.

Somnox helpt mensen met chronische slaapproblemen met ‘in slaap vallen, in slaap blijven en fris wakker worden’. Daarvoor wordt een beroep gedaan op intelligente technologie, die bijvoorbeeld een menselijke ademhaling simuleert. Dat moet ervoor zorgen dat de gebruiker zelf ook rustig gaat ademhalen en ontspant. De slaaprobot past zijn ritme aan op het stadium van de slaap en kan verder rustige geluiden afspelen, die stoppen als de gebruiker in slaap valt.

De slaaprobot is momenteel voor 499 euro te pre-orderen, waarbij oktober 2018 als geschatte bezorgmoment wordt gecommuniceerd. Auping hoopt er in het eerste volledige jaar vijf- tot tienduizend van te verkopen, laat algemeen directeur Jan-Joost Bosman weten in Het Financieele Dagblad.

Auping lanceerde eerder al een pilot met een slim matras. De fabrikant zou zich met deze initiatieven willen onderscheiden van webwinkels en goedkope leveranciers, die de laatste jaren aan een opmars bezig zijn. Ook spelers als HEMA en Lidl verkopen matrassen, waardoor kwaliteitswinkels marktaandeel verliezen. “We hebben als fabrikanten zitten slapen”, aldus Bosman.


Auping op het Retail & Brands Festival
Ine Stultjens van Auping is één van de sprekers tijdens de derde editie van het Retail & Brands Festival, die op 6 september plaatsvindt in Utrecht. Ook retailers als Rituals, Miss Etam, Ace & Tate, Casa en Vitaminstore staan op het programma. Ga naar retailandbrandsfestival.nl voor meer informatie en om je aan te melden.

Reacties 1


Jaap van Nieuwaal 26 jun, 16:00

Fabrikanten hebben LIGGEN slapen ;-)

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!