Testwinkel doet het 'uitstekend': Hubo bouwt meer winkels om

Testwinkel doet het 'uitstekend': Hubo bouwt meer winkels om

DGN retail heeft zijn omzet en winst vorig jaar opnieuw zien oplopen. De omzet van het doe-het-zelfconcern van Euretco groeide met bijna vijf procent naar 106,5 miljoen euro, terwijl de winst klom van 1,9 naar 2,1 miljoen euro. Dat blijkt uit het jaarverslag van het moederbedrijf van Hubo en Multimate.

De omzet van formuleleden liep naar schatting juist terug van 225,1 naar 213,5 miljoen euro. Dat komt omdat met name het aantal inkoopleden is gedaald door een gebrek aan opvolging. Oud-op-oud is de winkelomzet met één procent gestegen.

DGN-topman Gertjo Janssen spreekt van een succesvol jaar, waarbij commercieel, financieel en operationeel ‘mooie resultaten zijn geboekt’. Zo onderging Hubo een update, waarbij de huisstijl en het winkelformat zijn aangepast en de uitgangspunten van de formule zijn gedefinieerd. Voor dit jaar staat de lancering van de webshop op de planning. 

Afgelopen november ging in Woudenberg de eerste testwinkel van de nieuwe Hubo XL open. De resultaten van deze vestiging zijn in de eerste vier maanden ‘uitstekend’, aldus Janssen. Twee weken terug werd in Holten de tweede testwinkel geopend, binnenkort gevolgd door Meerkerk. Verder wordt gestart met de ombouw van bestaande Hubo-vestigingen naar het nieuwe format en worden meer winkels van Multimate naar Hubo omgebouwd. Uiterlijk in 2020 wil DGN afscheid hebben genomen van Multimate.

Janssen laat verder weten bij de ombouwactiviteiten een nieuw contract af te sluiten met franchisenemers. Nu is er volgens hem het risico dat verschillende franchisecontracten ‘min of meer hetzelfde tijdstip beëindigd zouden kunnen worden’. DGN mikt daarnaast op verdere groei door te voorzien in opvolging, acquisitie, mogelijke strategische samenwerkingsverbanden en overnames. Vanuit eigenaar Euretco zijn daarvoor financiële middelen beschikbaar gesteld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!