Winstgevendheid van Jan Linders loopt langzaam op

Winstgevendheid van Jan Linders loopt langzaam op

Jan Linders heeft vorig jaar weer zijn omzet en winstgevendheid vergroot. De supermarktketen kwam  uit op een winst (ebit) van 9,7 miljoen euro, wat een groei van 8,9 procent betekent ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit de definitieve jaarcijfers, die donderdag zijn gepubliceerd.

De winstgevendheid van Jan Linders loopt de laatste jaren gestaag op. Na 6,2 miljoen euro in 2014 en 8,2 miljoen een jaar later, kwam de ebit in 2016 uit op negen miljoen euro.

Jan Linders maakte eerder al bekend dat de omzet voor het eerst voorbij de vierhonderd miljoen euro is gegaan. De omzet nam vorig jaar met 4,3 procent toe tot 409 miljoen euro. De omzetontwikkeling is volgens de retailer negatief beïnvloed door een brand in een supermarkt in Lent aan het begin van het jaar. Het landelijk marktaandeel kwam uit op 1,09.

Jan Linders telde door de overname van twee winkels eind 2017 in totaal zestig vestigingen. Vorig jaar zijn twaalf supermarkten verbouwd volgens de nieuwste formule-elementen, waarbij de focus onder meer op vers en beleving ligt. “Ook in 2018 gaan we door met investeren in onze winkelorganisatie, wat naar verwachting zal resulteren in een voortzetting van de omzetgroei”, aldus algemeen directeur Leo Linders.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!