Een brievenbus voor pakketten, een groot succes zijn ze nog niet in Nederland. Hier en daar wordt getest met de kluis aan huis, waar bezorgers bestellingen voor de bewoners kunnen achterlaten. Het is onduidelijk hoe populair ze al in China zijn, maar Alibaba ziet er in ieder geval toekomst in. Het logistieke dochterbedrijf Cainiao heeft een slimme variant ontwikkeld, die werkt met gezichtsherkenning en waarbij de temperatuur op afstand kan worden bediend. Handig als je je maaltijd warm wil houden, of je boodschappen juist gekoeld.
Tijdens de 2018 Global Smart Logistics Summit liet Cainiao al zien ook aan een autonome bezorgrobot te werken. Het zelfrijdende voertuig heet G Plus en wordt momenteel op de weg rond het hoofdkantoor van Alibaba in Hangzhou getest. Er kunnen...
Een brievenbus voor pakketten, een groot succes zijn ze nog niet in Nederland. Hier en daar wordt getest met de kluis aan huis, waar bezorgers bestellingen voor de bewoners kunnen achterlaten. Het is onduidelijk hoe populair ze al in China zijn, maar Alibaba ziet er in ieder geval toekomst in. Het logistieke dochterbedrijf Cainiao heeft een slimme variant ontwikkeld, die werkt met gezichtsherkenning en waarbij de temperatuur op afstand kan worden bediend. Handig als je je maaltijd warm wil houden, of je boodschappen juist gekoeld.
Tijdens de 2018 Global Smart Logistics Summit liet Cainiao al zien ook aan een autonome bezorgrobot te werken. Het zelfrijdende voertuig heet G Plus en wordt momenteel op de weg rond het hoofdkantoor van Alibaba in Hangzhou getest. Er kunnen meerdere pakketten – ook levensmiddelen – mee worden vervoerd, met een maximumsnelheid van vijftien kilometer per uur. Als de bezorgrobot op de plaats van bestemming is, kan de consument een pincode invoeren om zijn eigen pakketje eruit te halen.