Sieradenmerk AUrate komt met 'uitleenbox'

Het Amerikaans-Nederlandse AUrate heeft deze week zijn zogenoemde Curate by AUrate Box gelanceerd in de Verenigde Staten. Consumenten kunnen daarmee sieraden van het merk zeven dagen uitproberen.

Consumenten moeten een aantal vragen over stijl, smaak en budget beantwoorden. Uit zelf ontwikkelde algoritmen, die voortkomen uit klantdata, komen vervolgens stijlaanbiedingen voort. Een persoonlijke stylist stelt daarop een box samen van vijf handgemaakte sieraden uit de goud-, diamant- en parelcollecties. De ontvanger heeft zeven dagen de tijd om de sieraden te dragen en kan de stukken of een deel daarvan daarna gratis terugsturen.

AUrate zegt met de nieuwe service een ‘vette knipoog’ te maken naar merken als Cartier en Tiffany’s, die zo’n service niet hebben. De uitleenservice is volgens medeoprichter Sophie Kahn een ‘logische stap in ons streven om het anders te doen’. De prijzen zijn volgens haar een vijfde van die bij winkels op Fifth Avenue, omdat er zonder tussenpersonen wordt gewerkt. AUrate beschikt zelf over winkels in Madison Avenue en Soho in New York.

De Nederlandse Kahn richtte AUrate in 2014 op met haar studiegenoot Bouchra Ezzahraoui. Het merk biedt sieraden die in New York zijn geproduceerd tegen lage prijzen. Vorig jaar haalde AUrate bij een investeringsronde 2,2 miljoen euro op voor verdere groei.
 

RetailTrends