Nike heeft in Los Angeles zijn eerste winkel geopend die specifiek op leden is gericht. De locatie en het aanbod in de winkel is afgestemd op de lokale community, op basis van onder meer aankoopdata en het gebruik van de app.
Het nieuwe winkelconcept draagt de naam Nike Live en wordt ook in andere steden in de wereld gelanceerd. Vanaf komende lente wil het sportmerk zich met de ‘buurtspecifieke’ hub onder meer in Tokio vestigen.
Voor de opening van de eerste vestiging heeft Nike naar eigen zeggen gebruikgemaakt van de inzichten van duizenden members van vijf postcodes in Los Angeles. Tweewekelijks liggen er nieuwe kleding, schoenen en accessoires in de winkel, op basis van lokale behoeften. “Winkels van Nike Live zijn specifiek ontworpen om als servicehub te dienen voor lokale members van NikePlus”, stelt president Heidi O’Neill van NikeDirect.
Er worden meerdere diensten getest die mogelijk naar andere winkels van Nike worden uitgerold. Zo kunnen klanten direct sneakers kopen bij een bar en kunnen producten geruild en geretourneerd worden op de stoep.
Bekijk de nieuwe winkel van Nike op RetailTrends.
Reacties 0