Skins Cosmetics wil op korte termijn een tweede en derde winkel openen in Zuid-Afrika. De Nederlandse cosmeticaketen opende er vorig jaar de deuren van zijn eerste winkel in Johannesburg. “Heel spannend, maar het is een waanzinnig succesverhaal”, zegt topman Philip Hillege tegenover RetailTrends.
Hillege ziet veel potentie in Zuid-Afrika, omdat veel merken uit het portfolio van Skins daar nog niet te koop zijn. “De voorsprong die we in Nederland hadden, hebben we daar nu”, stelt hij.
Het succes in Zuid-Afrika heeft ertoe geleid dat er inmiddels gesprekken lopen in meerdere landen. “Het moeilijke eraan is dat de merken in onze portfolio door de Estée Lauders van deze wereld worden gekocht. Ze willen ook dit segment controleren”, aldus Hillege. Het is volgens hem lastig om in een land als Duitsland te openen, omdat de merken daar al actief zijn. “Dan is het moeilijk om het businessmodel werkend te krijgen.” De kansen liggen daarom in landen die voor andere retailers niet direct voor de hand liggen. “Allemaal landen met een exotisch tintje, zeg maar”, lacht Hillege.
Skins beschikt momenteel over twaalf winkels en ziet ook uitbreidingsmogelijkheden in eigen land. Zo opent in november een nieuwe winkel in Haarlem en staan ook steden als Utrecht, Maastricht en Den Haag op de radar. Lees meer over de opmars van Skins Cosmetics op RetailTrends.
Retail & Brands Festival op 6 september in Utrecht
Philip Hillige gaat tijdens het Retail & Brands Festival dieper in op de kracht van zijn formule. Hij is één van de sprekers tijdens de derde editie van het festival, dat helemaal is vernieuwd. Ook retailers als Casa, Miss Etam en Rituals staan op het programma. Ga voor meer informatie over het festival en tickets naar retailandbrandsfestival.nl.
Reacties 0