Het Friese OF-Connect lanceert een marketingapplicatie om consumenten via online aanbiedingen naar fysieke winkels te lokken. De tool is getest in Friesland en moet uiteindelijk in heel Nederland worden uitgerold.
De applicatie heet OF-Cityplan en laat gebruikers die een account aanmaken aanbiedingen zien van lokale winkels. Die gelden alleen in de winkel, waardoor de consument wordt aangemoedigd die te bezoeken in plaats van online te kopen. Zij kunnen zo gebruikmaken van exclusieve kortingen en aanbiedingen, terwijl de winkelier een extra verkoopkans krijgt.
Het initiatief is bedoeld om leegstand in de winkelstraten te bestrijden, zegt initiatiefnemer Gert de Lange. “Deze oplossing maakt winkeliers zichtbaarder, verbetert hun communicatie en vergroot hun kennis van de lokale klandizie.” De lokale economie wordt volgens hem ‘volledig uitgemoord’ door grote bedrijven die het zich kunnen veroorloven grote verliezen te draaien om marktaandeel te veroveren.
Pim Pennings 3 apr, 11:08
P. Steenstra 19 jul, 14:27