HEMA komt met technologisch innovatielab

HEMA komt met technologisch innovatielab

HEMA opent binnenkort een innovatielab waar met nieuwe technologieën voor de fysieke winkels en de webshop wordt geëxperimenteerd. Die moeten ofwel de NPS verhogen, of de winkels ‘beter laten werken’, zegt cio Carsten Klomp tegen Emerce.

Binnen het lab worden kleine experimenten gedaan met nieuwe technologie, legt Klomp uit. Mensen van diverse afdelingen werken daarbij samen. Die agile manier van samenwerken is ook een experiment, zegt Klomp. “Het is ook mijn rol om dat binnen twee jaar op te tuigen en schaalbaar te maken.”

HEMA heeft recent al een nieuw e-commerceplatform gelanceerd. Daardoor kent de retailer nu onder meer de voorraden van lokale, fysieke winkels. Het nieuwe e-commerceplatform moet volgens Klomp ook de internationale groei bespoedigen. “Een innovator op technologisch gebied zal HEMA nooit worden, maar we manoeuvreren richting early adopter.”

Reacties

Altijd grappig, die marketing leken die maar lukraak welk model op de verkeerde manier aanhalen. Overigens lijkt het me dat elke HEMA winkel een zinniger platform voor nieuwe ideeën dan een computermodel! Heeft de HEMA geen grotere problemen dan technologische innovatie?

Geplaatst door Reinder Koornstra op 23 juli 2018 om 21:35

Het is te hopen dat deze early adopter met zijn agile manier van werken niet alleen manoeuvreert naar een verhoogt NPS maar ook zorgt dat er meer klanten naar de HEMA komen er tompoezen en handdoeken e.d. te kopen.

Geplaatst door Bert Ysfogel op 24 juli 2018 om 12:08

Iets te gemakkelijk, die reacties hierboven.
Natuurlijk heeft Hema grote problemen en worstelt ze met relevantie.
Maar wat dan, niets doen en achterover leunen tot het schip ten onder gaat? Dan is een lab om op kleine schaal experimenten te doen met nieuwe technologieën helemaal niet zo slecht. En om daarin de rest van de organisatie mee te nemen is helemaal een goed plan.
Uiteraard moet dit niet het enige/belangrijkste zijn maar niets doen is geen optie als je niet ook de volgende boot wilt missen.

Geplaatst door Hielco Spruijt op 26 juli 2018 om 13:16

Laatste nieuws









RetailTrends