Vans en het Van Gogh Museum hebben de handen ineengeslagen voor een schoenencollectie, die wereldwijd verkocht gaat worden. Het ontwerp van de schoenen is gebaseerd op bekende werken van Van Gogh, gecombineerd met de bekende Vans Classics.
De collectie, die de evolutie van de schilderstijl van Van Gogh in beeld brengt, is vanaf 3 augustus beschikbaar. Het Van Gogh Museum zet een deel van de winst in om de erfenis van Van Gogh en zijn kunstcollectie te behouden en toegankelijk te houden voor toekomstige generaties. "Door de iconische kunstwerken van Van Gogh te verenigen met iconische Vans-stijlen, brengt ons partnership Vincents kunst van de muur en naar een nieuw publiek buiten het museum", zegt managing director Adriaan Dönszelmann van het museum.
Het is niet voor het eerst dat het Van Gogh Museum de samenwerking zoekt met een bekend merk. Zo werden vorig jaar kaarten, een agenda en een kalender op de markt gebracht in samenwerking met Hallmark. En geïnspireerd op het schilderij Amandelbloesem ontwierp Samsonite een gelimiteerde oplage koffers en reistassen. De merken staan vrij om zonder inmenging van het museum Van Gogh-items te produceren en van merkrechten is nauwelijks sprake, vertelt directeur Ricardo van Dam in het zomernummer van RetailTrends. “Maar we kunnen bedrijven vanuit een goodwillfactor en authenticiteit bewegen om met ons samen te werken.”
Ricardo van Dam is op 6 september van de sprekers tijdens het Retail & Brands Festival in Utrecht. Klik hier voor meer informatie een aanmelden.
Reacties 0