Een Zweedse kijk op de toekomst van foodretail

Een Zweedse kijk op de toekomst van foodretail

Als het gaat over retailinnovatie, kijken we al gauw naar China en Amerika. Maar dichter bij huis moeten we Zweden niet uitvlakken, zeker op het gebied van food. Vertegenwoordigers van onder meer Ocado en Coop gingen tijdens de Sweden Foodtech Big Meet uitgebreid in op de vraag: wat brengt de toekomst voor foodretail?

Als het gaat over retailinnovatie, kijken we al gauw naar China en Amerika, waar giganten als Alibaba en Amazon het pad naar de toekomst lijken uit te stippelen. Maar dichter bij huis moeten we Zweden niet uitvlakken, zeker op het gebied van food. Zo heeft ook het Scandinavische land een supermarkt zonder personeel, die toegankelijk is met de smartphone. En supermarktketen ICA testte een slim deurslot voor bezorging al voordat Amazon op dat idee was gekomen. Als tijdens de Sweden Foodtech Big Meet de vraag 'wat is de toekomst van retail' op tafel komt, kan luisteren dan ook geen kwaad. Een panel met vertegenwoordigers van Ocado, Coop, Axfood en Karma gaat in deze video uitgebreid in op die vraag.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.