Supermarkten verkopen bijna een kwart in promotie

Supermarkten verkopen bijna een kwart in promotie

De promotiedruk in de Nederlandse supermarktbranche is in het eerste halfjaar opgelopen tot 23,3 procent. Dat is een stijging van 0,8 procentpunt ten opzichte van een jaar eerder, meldt Distrifood op basis van cijfers van marktonderzoeker IRI.

De promotiedruk bevindt zich op een recordhoogte. Tien jaar geleden werd nog ‘slechts’ 13,3 procent met korting verkocht. Vooral in het tweede kwartaal van dit jaar is de promodruk omhoog geschoten.

Bij de cijfers is de omzet van Aldi en Lidl niet meegenomen, evenals versproducten. De grootste stijging is waargenomen in de productgroepen bier en koffie. Bij bier wordt inmiddels meer dan de helft in promotie verkocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!