Zalando heeft in het tweede kwartaal 20,9 procent meer omzet geboekt dan een jaar eerder. De Duitse modeverkoper was goed voor 1,33 miljard euro omzet, bij een winst van 51,8 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers die dinsdag zijn gepubliceerd.
De omzetgroei ligt iets lager dan in het eerste kwartaal, toen nog sprake was van een toename van 22 procent. Zalando stelt de verwachtingen voor dit jaar iets naar beneden bij. Waar de etailer eerst sprak over twintig tot 25 procent omzetgroei, wordt nu een toename in de onderkant van die bandbreedte verwacht.
Zalando kreeg in het tweede kwartaal een recordaantal van 29 miljoen bestellingen, terwijl het aantal actieve klanten opliep naar 24,6 miljoen. Verkooppartners zijn inmiddels goed voor zo’n tien procent van het verkoopvolume, meldt co-ceo Rubin Ritter.
De winst ligt in het tweede kwartaal iets hoger dan vorig jaar, toen onder de streep 47,4 miljoen euro overbleef. Over het eerste halfjaar loopt de winst Zalando nog achter, doordat in het eerste kwartaal vijftien miljoen euro verlies in de boeken werd geschreven.
Reacties 0