Grote modemerken verkopen kleding van plastic afval

Grote modemerken verkopen kleding van plastic afval

Claudia Sträter, Promiss, Expresso, Steps, Wehkamp en Oilily lanceren later deze maand een volledig gerecyclede herfst- en wintercollectie. De kleding is gemaakt in samenwerking met Waste2Wear, dat in totaal ruim twee miljoen plastic flessen in de collecties heeft verwerkt.

De collecties bestaan onder meer uit dames- en outdoorkleding, kinderjassen en tassen. In totaal gaat het om ruim honderdduizend items, die zijn gemaakt van RPET (gerecycled polyester). Dertig procent van dit plastic is afkomstig uit de oceaan en zeventig procent van vuilstortplaatsen. 

De items zijn vanaf half augustus verkrijgbaar in Nederland en België. Volgend jaar wordt ook een kinderwagen van Joolz van gerecycled materiaal op de markt gebracht.

Waste2Wear wil de modesector – ‘een van de meest vervuilende industrieën ter wereld’ – laten zien dat er van plastic afval ook iets moois is te maken. “Om echt impact te maken, moeten we de handen ineenslaan met grote spelers én transparant zijn over het productieproces”, aldus ceo Monique Maissan.


Waste2Wear op het Retail & Brands Festival
Wilma Kleefsman van Waste2Wear is één van de sprekers tijdens de derde editie van het Retail & Brands Festival, die op 6 september plaatsvindt in Utrecht. Ook retailers als Decathlon, Rituals, Miss Etam, Lush en Vitaminstore staan op het programma. Ga naar retailandbrandsfestival.nl voor meer informatie en om je aan te melden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!