JD Sports lanceert muziek- en entertainmentplatform

JD Sports heeft een 24-uurs muziek- en entertainmentservice gelanceerd onder de naam JD-X. De Britse keten rolt het platform uit naar zijn mobiele app en alle winkels in eigen land.

JD-X bestaat onder meer uit een livekanaal met dj’s, gastartiesten en andere exclusieve content voor zijn klanten. Verder zijn er nog twintig andere streams met specifieke afspeellijsten, gebaseerd op verschillende genres en trends. Zo is er muziek samengesteld voor in de sportschool of voor tijdens het hardlopen.

Het platform is ook gevuld met andere content over onder meer sport, gaming en uitgaan, waaronder video’s over nieuwe producten. JD-X maakt onderdeel uit van een breder programma om klanten van JD Sports extra voordelen te bieden. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook ongelimiteerde bezorging op de volgende dag, toegang tot exclusieve events en vervroegde productlanceringen.

Het platform is samen met Immedia gemaakt. Er liggen plannen om JD-X ook toegankelijk te maken in andere Europese landen, waaronder Nederland. JD Sports heeft zo’n 25 winkels in Nederland en is tevens eigenaar van de formules Aktiesport en Perry Sport.

RetailTrends