Online matrassenmerk Casper gaat voor honderden winkels

Online matrassenverkoper Casper wil tweehonderd fysieke winkels openen in Noord-Amerika. De startup wil zich op die manier onderscheiden van de vele ‘internet-copycats’, schrijft The Wall Street Journal.

Casper trekt drie jaar uit voor het openen van tweehonderd eigen winkels. Fysieke winkels moeten Casper helpen om te verschuiven van een merk dat bekend staat om een matras in een doos, naar een plek waar je allerlei slaapproducten kunt kopen. “Klanten willen niet altijd een matras kopen, maar iedereen geeft erom hoe ze slapen”, stelt topman Philip Krim.

Begin dit jaar opende Casper zijn eerste permanente locatie in New York. Ook werden tijdelijke vestigingen getest in winkelcentra, terwijl onlangs in New York nog een vestiging werd geopend waar mensen een dutje kunnen doen.

New York is volgens Krim de belangrijkste markt voor Casper, gevolgd door Los Angeles, San Francisco, Austin, Atlanta en Chicago. Hoe groot de omzet van de matrassenverkoper is, is niet bekend.

De uitbreidingsplannen van Casper staan haaks op de problemen bij Mattress Firm. De Amerikaanse marktleider zou een faillissement overwegen om van een deel van zijn drieduizend vestigingen af te komen.

RetailTrends