Nog 24 dagen en dan is het zover: de derde editie van het Retail & Brands Festival! Bestel hier je ticket: https://bit.ly/2KvJ3c3.
Om je wegwijs te maken in het programma delen we tot aan het festival wekelijks een aantal niet te missen talks.
1 > Hoe de aardappeleters opeens Vans dragen
Wie Van Gogh zegt, denk niet meteen aan retail. Maar met vier winkels, een samenwerking met Alibaba, een café annex conceptstore in Hongkong en een schoenenlijn in co-creatie met modemerk Vans heeft het Van Gogh Museum in Amsterdam verrassend veel weg van een serieuze speler. Hoe Ricardo van Dam aan het retailmerk Van Gogh bouwt.
2 > The Age of Assistance
Ons gedrag met de telefoon is geëvolueerd. Mensen verwachten steeds meer van hun mobiele assistent; slimme beslissingen bijvoorbeeld waar je alleen nog je stem nodig hebt. Karlijn Pels van Google over the Age of Assistance en wat dit betekent voor retailers.
3 > Zo schudt Swapfiets de traditionele fietsmarkt op
In twaalf maanden van 150 naar 50.000 klanten. Het fietsabonnement van de Delftse onderneming vindt gretig aftrek. Voor vijftien euro per maand worden klanten volledig ontzorgd, zelfs je lekke band wordt geplakt. Nadine Nooteboom over de groeiende maatschappelijke trend van bezit naar toegang en de wind in de rug voor Swapfiets.
4 > Van gedragswetenschap naar hapklare marketingideeën
Nudging, keuze-substitutie, von Restorff effect ... Inzichten uit de gedragseconomie duiken steeds meer op in reclame en shoppermarketing. Tim den Heijer en Deborah Bosboom van BRAIN Creatives over hoe retailers en merken deze praktisch én creatief kunnen toepassen.
5 > Grow big, keep the DNA
Rituals groeit gestaag uit tot een wereldmerk. Het achttien jaar jonge bedrijf is ondertussen wereldwijd actief in 26 landen. Hoe doet de beautyretailer dat en waar zit het succes? En welke rol speelt bakermat Benelux hierin?
www.retailandbrandsfestival.nl
Reacties 0