Swapfiets verwacht het aantal actieve klanten binnen enkele maanden te verdubbelen. Nu maken vijftigduizend mensen gebruik van een abonnementsfiets en nog voor het einde van het jaar zullen dat er honderdduizend zijn. Dat stelt marketingmanager Nadine Nooteboom, een van de sprekers op het komende Retail & Brands Festival, tegenover RetailTrends.
Het Nederlandse concept was ruim een jaar terug nog met 1.500 fietsen in alleen Delft actief. De abonnementsfiets is inmiddels in 24 steden beschikbaar, waaronder in België en Duitsland. “En volgende week beginnen we in Denemarken. Begin vorig jaar kende alleen Delft ons nog. Nu zitten we door heel Nederland en worden we ook in het buitenland bekend”, aldus Nooteboom.
Tot het eind van dit jaar wil Swapfiets nog tien steden aan het huidige netwerk toevoegen. Zo gaat het bedrijf binnenkort naar Kopenhagen en München en staat voor volgend jaar Brussel op de planning. Of Swapfiets daarna verder gaat in aanpalende landen, uitbreidt in bestaande landen of buiten Europa van start gaat, is volgens Nooteboom nog niet bepaald. “We weten wel dat het goed is om nu heel snel te groeien, omdat je op die manier veel schaalvoordelen bereikt.”
Lees meer over de opmars van Swapfiets op RetailTrends.
Swapfiets op het Retail & Brands Festival
Nadine Nooteboom is één van de sprekers tijdens de derde editie van het Retail & Brands Festival. Op 6 september gaat ze in op de trend van bezit naar gebruik en de rol die Swapfiets daarin speelt. Ook vertelt ze over de manier waarop data wordt gebruikt om het product en de klantervaring te optimaliseren. Nog geen ticket voor het festival? Kijk dan op retailandbrandsfestival.nl voor meer informatie.
Reacties 0