Christine le Duc draait momenteel een proef met lingeriemerk Sapph. De erotiekketen wil daarmee de drempel voor vrouwen verlagen om het verdere assortiment in de winkel te bekijken, zegt ceo Audrey van Ham in het Algemeen Dagblad.
Van Ham heeft sinds kort de leiding bij Christine le Duc, dat de komende twee jaar de omzet wil verdubbelen. Lingerie, nu al goed voor de helft van de omzet, geldt daarbij als speerpunt. “We willen het aanbod van verleidelijk ondergoed voor vollere vrouwen verruimen”, vertelt ze.
Verder wordt sterk ingezet op online, onder meer met behulp van influencers. Ook moet het imago van de erotiekketen ‘hoognodig worden afgestoft’, aldus Van Ham. Mensen vragen zich volgens haar regelmatig af of Christine le Duc nog bestaat. “En de winkels mogen wat toegankelijker worden, bijvoorbeeld met meer licht.”
Christine le Duc is onlangs overgenomen door een groep Nederlandse investeerders. Het bedrijf viert dit jaar zijn vijftigjarig bestaan. Voormalig eigenaar Beate Uhse ging eerder dit jaar failliet, waarna onder de naam be you een doorstart werd gemaakt.
Christine le Duc op het Retail & Brands Festival
Audrey van Ham van Christine le Duc is één van de sprekers tijdens de derde editie van het Retail & Brands Festival, die op 6 september plaatsvindt in Utrecht. Ook retailers als Decathlon, Rituals, Miss Etam, Lush en Vitaminstore staan op het programma. Ga naar retailandbrandsfestival.nl voor meer informatie en om je aan te melden.
Reacties 0