Lidl strikt influencers en gaat naar Amsterdam Fashion Week

Lidl maakt dit jaar zijn debuut op de Amsterdam Fashion Week. De supermarktketen laat daar de nieuwe kledingcollectie zien die in samenwerking met fotomodel Heidi Klum is ontwikkeld.

De eerste collectie van Heidi Klum werd vorig jaar gelanceerd tijdens de New York Fashion Week. Lidl sprak destijds van een fashionoffensief waarmee het zijn kledingassortiment ‘blijvend opwaardeert’. De zogenoemde ‘Lidl Fashion Show’ in Amsterdam vindt op zondag 9 september plaats.

Duitsland
De Duitse supermarktketen is verder een grootschalige influencercampagne gestart in eigen land. Het bedrijf heeft twintig influencers gestrikt ‘voor een langdurige samenwerking’. De Nederlandse organisatie is daar niet bij betrokken, benadrukt een woordvoerder tegenover RetailNews.

De influencers worden onder meer ingezet bij nieuwe campagnes en actieweken. Ook gaan ze zelf nieuwe producten ontwikkelen in samenwerking met Lidl. Zo komt er een collectie onder het eigen textielmerk Esmara en werken vier influencers aan een eigen stijl, die vanaf het voorjaar van 2019 online zal worden verkocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!