Earth komt na water, koffie en thee ook met chocolade

Earth komt na water, koffie en thee ook met chocolade

De social enterprise Earth brengt dit najaar chocolade onder eigen naam op de markt. “We zijn al aan het produceren. Er komen vier smaken”, zegt medeoprichter Henk Witteveen tegenover RetailTrends.

Earth begon ruim tien jaar geleden met de verkoop van water, waarbij de volledige nettowinst (inmiddels ruim 1,2 miljoen euro) wordt gestoken in duurzame watersystemen. Wereldwijd verkoopt het merk zo’n vijf miljoen flesjes per jaar. Via een licentieovereenkomst met Mocca d’Or kwam enkele jaren terug ook koffie en thee op de markt.

Over hoe de chocolade eruit komt te zien, wil Witteveen nog niet te veel kwijt. “Of het lijkt op Tony’s Chocolonely? De chocolade is in ieder geval slaafvrij”, zegt hij.

Earth ziet dat niet alleen consumenten, maar ook ondernemers steeds bewuster inkopen. Het bedrijf krijgt steeds meer aanvragen vanuit de horeca en bedrijfscateraars. “Of het nu bij een universiteit of de Belastingdienst is, ze zeggen allemaal dat ze in al hun poriën willen uitstralen dat ze midden in de samenleving staan. Dat gaat van dubbelzijdig kopiëren tot het verkopen van water van Earth”, aldus Witteveen.

Lees op RetailTrends meer over Earth.


Henk Witteveen is één van de sprekers op het Retail & Brands Festival, dat op 6 september voor de derde keer plaatsvindt. Hij deelt daar onder meer de vier p’s, die als drijfveer gelden voor het runnen van een social enterprise. Kijk op de website voor meer informatie over het programma en om je aan te melden: retailandbrandsfestival.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!