Greetz verwacht zijn omzet dit jaar te verdubbelen ten opzichte van 2015. De online cadeauverkoper was destijds goed voor 21,4 miljoen euro, wat betekent dat de omzet dit jaar boven de veertig miljoen euro uitkomt.

Het Nederlandse bedrijf werd onlangs overgenomen door Photobox Group. Na de overname blijft Greetz opereren als autonome organisatie en bouwen aan verdere groei. De etailer groeit jaarlijks met 25 procent en heeft ruim 1,3 miljoen actieve klanten. In 2016 kwam de omzet uit op 26,7 miljoen euro.

Moederbedrijf Venspro heeft de cijfers over 2017 nog niet gepubliceerd. De twee jaar ervoor werden allebei in het rood afgesloten. In 2015 en 2016 leed het bedrijf een verlies van respectievelijk acht en negen ton.

Topman Niek Veendrick liet eerder tegenover RetailTrends weten dat alleen omzetgroei geen doel is. Wel wordt er volgens hem veel geïnvesteerd om te groeien in de verschillende categorieën waarin Greetz actief is, waaronder kaarten en bloemen. “Er is een window of opportunity in dat soort markten; de posities worden nu ingenomen en dan kan je ook te laat zijn.”

Lees op RetailTrends meer over de groei van Greetz en de overname door Photobox Goup.