Outletformule Black Blokker van start in België

Outletformule Black Blokker van start in België

Blokker lanceert een tijdelijke outletformule in België waar producten met hoge kortingen worden verkocht. De eerste drie vestigingen van de zogenoemde Black Blokker gaan in september van start.

Blokker speelt met de outletformule in op de assortimentswijzigingen, die afgelopen week werden aangekondigd. Zo gaat de Nederlandse keten onder meer babyspullen, producten voor huisdieren en krasloten verkopen. In de tijdelijke winkels worden typische Blokker-producten als huishoudelijke apparaten, drinkglazen en kaarsen met twintig tot zeventig procent korting verkocht.

Blokker wil op deze manier plaats maken in de reguliere winkels voor het nieuwe assortiment. “Omdat het over recente producten gaat, willen we dat niet onder de klassieke outletvlag doen, maar wel in tijdelijke Black Blokkers”, vertelt marketingmanager Sven Voets. De naam verwijst naar de Amerikaanse koopjesdag Black Friday.

De outletwinkels, waarvan de etalages in zwart worden gehuld, blijven naar verwachting telkens vier maanden open. De eerste filialen komen in Leuven, Kuurne en Oostende, waarna ook andere gemeenten worden aangedaan. 

Reacties 9


ikke weet het 31 aug, 14:52

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.


Fred M 31 aug, 15:23

Grappig om te zien dat het oude logo gebruikt wordt.


Peter Jansen 31 aug, 15:59

Afscheid dus van Blokker is dit dus.

Lijkt wel op de outletmarkt die de HEMA had in de V&D-vestigingen. Tenenkrullend was dat. Lijkenpikkerij.
Ze namen niet eens de moeite om de tekens van V&D weg te halen.

Nu dit weer. Een wanhoopsdaad. Dag Blokker, het was al dag V&D .


Joop Steenbergen sr 31 aug, 16:25

Ik vind het heel erg wat de laatste 2 jaar gaande is de oplossing om te beginnen luisteren naar een echte koopman en de academisch er snel uit beter morgen als overmorgen


Bob de Vries 31 aug, 21:53

AS Watson (o.a. Kruidvat) is met iets soortgelijks succesvol, namelijk Prijsmepper. Ik hoop dat dit ook een succes wordt!


De vergruiser 1 3 sep, 10:15

Het is jammer dat de winkel niet meer aanslaan bij de consument. Zelf ben ik voorstander om spullen te kopen in de winkel ipv op internet.
Een oplossing voor Blokker zou ik niet weten maar wat ik altijd zie is dat Blokker en Xenos nog steeds een enorm stoffig imago hebben. De folder van de Xenos is hip en vrolijk maar je ziet het niet terug in de winkel. De winkels worden volgestouwd met spul wat niet verkoopt. Geef de winkel meer flair. Maak leuke boetiekjes ervan e.d.
@Peter Jansen het is tenenkrommend ipv krullend.


Charles Paape 3 sep, 10:53

Wat zou mijnheer Jaap (Blokker) hier allemaal van vinden? Ik heb hem gelukkig gekend en weet zeker dat hij zich in zijn graf zal omdraaien. Treurig voor de familie Blokker dat een stel graaiende managers het familiekapitaal in rap tempo laten verdampen. Ik zou de familie graag helpen.


Harry X 3 sep, 22:30

Dit lijkt wel heel erg op de voormalige Duitse discounterformule 'Black' van Tedi. Daar is Tedi inmiddels mee gestopt en de filialen zijn gesloten of omgebouwd naar Tedo. Ben benieuwd hoe lang de Blokkerkopie open blijft.


Farida Derycke 8 sep, 21:33

Juist een wok party set gekocht in Black Blokker,10% korting gekregen en toch 18€ meer betaald of op collishop grrrrr

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!