All4running betrekt nieuw dc en rolt omnichannelmodel uit

All4running heeft zijn omnichannelmodel ook doorgevoerd in zijn flagshipstore in Alkmaar. Daarbij worden hardloopschoenen na een analyse in de winkel in de gewenste kleur naar de klant opgestuurd.

De werkwijze is de afgelopen twee jaar getest en geoptimaliseerd in de winkels in Amsterdam en Den Haag. All4running heeft een online voorraad van ruim vijfduizend schoenen, waarbij specialisten met behulp van de zogenoemde Shoe Advisor het meest geschikte paar adviseren. Daarbij is er ‘een maximale kleurkeuze per model’, zegt storemanager Tom Bellord. “Klanten krijgen vaak te horen dat kleur bij hardloopschoenen absoluut niet belangrijk is. Onzin natuurlijk.”

De retailer heeft onlangs een nieuw distributiecentrum in Alkmaar betrokken, waarmee de opslagcapaciteit is verdrievoudigd. Er is een optie op extra ruimte, zodra dat nodig is. De capaciteitsuitbreiding maakt het volgens e-commercemanager Arantes Whittie mogelijk om veel verschillende kleuren aan te bieden. “Anderzijds bereiden we ons voor om met onze belangrijkste partners nog intensiever samen te werken en sneller te groeien”, stelt hij.

Reacties 2


Reinder Koornstra 3 sep, 10:39

Kortom, een bricks&clicks winkelformule conform het concept van De Nieuwe Winkelier?
Http://www.bricksenclicks.me


Rudolf De leeuw 4 sep, 07:58

Topwinkel ????????????

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!