Onlinehoortoestel.nl wil snel naar een landelijk netwerk van fysieke servicepunten. Een eerste aanpascentrum heeft zijn deuren al geopend in Naarden, laat eigenaar Guido Makker weten aan RetailNews.
De webwinkel voor gehoortoestellen is pas enkele weken geopend. De eerste fysieke servicepunten zijn geopend bij zelfstandige audiciens in Poortugaal, Zeist en Odoorn. Voor toekomstige locaties overweegt Makker zowel eigen centra als het aansluiten van meer zelfstandigen. Een of twee audiciens worden al op korte termijn aangesloten. Uiteindelijk wil hij op maximaal twintig minuten van alle consumenten een locatie hebben.
Onlinehoortoestel.nl biedt volgens Makker hoortoestellen aan die tot veertig procent goedkoper zijn dan bij andere spelers. “Dat komt omdat wij niet alle service en onderhoud voor vijf jaar meteen laten afrekenen”, stelt Makker tegenover Emerce.
Het afgelopen jaar heeft Makker met experts enkele duizenden hoortoestellen vergeleken, de specificaties op een rij gezet en die vergelijkbaar gemaakt op de website. Met behulp van een vragenlijst kunnen consumenten zo een selectie maken uit het aanbod. Vervolgens kunnen zij voor de definitieve keuze een diagram van hun gehoorverlies natekenen of naar een testcentrum gaan.
Over de verdere plannen wil Makker nog geen cijfers delen. “We hopen wel dat het netwerk van fysieke serviceshops voor 2019 op touw staat en dat we aantallen beginnen te draaien, dat het concept zich bewijst”, zegt hij. De familie Makker was eerder al eigenaar van dertig audiciens, maar verkocht die.
Reacties 0