Brillengigant EssilorLuxottica stapt in hoortoestellen
Gepubliceerd op 26 juli 2023 om 15:38
EssilorLuxottica, het moederbedrijf van onder meer Pearle en Ray-Ban, gaat zich ook richten op de markt voor hooroplossingen. De optiekketen ziet nog voldoende ruimte in de markt.
Het Italiaans-Franse optiekconcern zegt de audiomarkt te gaan opschudden met nieuwe technologie, 'op het snijvlak van zicht en geluid'. Hiervoor heeft EssilorLuxottica eerder techstartup Nuance overgenomen. Met het verruimen van zijn aanbod hoopt het bedrijf zijn doelgroep te vergroten met 1,25 miljard consumenten.
EssilorLuxottica ziet dat de markt voor hooroplossingen nog niet verzadigd is. In de 150 markten waar het bedrijf actief is, is het van plan ook de audiotechnologie in te zetten in de winkels. Wat dat concreet betekent voor de winkels van de dochterondernemingen (zoals Pearle en Ray-Ban) maakt het moederbedrijf nog niet bekend.
"We zijn uniek gepositioneerd om een nieuwe weg voor de industrie te openen, door de behoefte aan een goed gehoor aan te pakken met innovatieve technologieën", aldus ceo Francesco Milleri.