Brillengigant EssilorLuxottica stapt in hoortoestellen

Brillengigant EssilorLuxottica stapt in hoortoestellen

Met de nieuwe stap hoopt het optiekbedrijf zijn doelgroep te vergroten met 1,25 miljard mensen. 

EssilorLuxottica, het moederbedrijf van onder meer Pearle en Ray-Ban, gaat zich ook richten op de markt voor hooroplossingen. De optiekketen ziet nog voldoende ruimte in de markt.

Het Italiaans-Franse optiekconcern zegt de audiomarkt te gaan opschudden met nieuwe technologie, 'op het snijvlak van zicht en geluid'. Hiervoor heeft EssilorLuxottica eerder techstartup Nuance overgenomen. Met het verruimen van zijn aanbod hoopt het bedrijf zijn doelgroep te vergroten met 1,25 miljard consumenten.

EssilorLuxottica ziet dat de markt voor hooroplossingen nog niet verzadigd is. In de 150 markten waar het bedrijf actief is, is het van plan ook de audiotechnologie in te zetten in de winkels. Wat dat concreet betekent voor de winkels van de dochterondernemingen (zoals Pearle en Ray-Ban) maakt het moederbedrijf nog niet bekend.

"We zijn uniek gepositioneerd om een nieuwe weg voor de industrie te openen, door de behoefte aan een goed gehoor aan te pakken met innovatieve technologieën", aldus ceo Francesco Milleri.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!