Picnic: 'Misschien naar vijftig procent marktaandeel'

Picnic: 'Misschien naar vijftig procent marktaandeel'

Online supermarkt Picnic verwacht over vijf jaar een marktaandeel van minimaal tien procent te hebben. Dat zegt medeoprichter Joris Becker in een interview met management scope. De thuisbezorger is overtuigd van zijn kracht en denkt zelfs uiteindelijk tot een marktaandeel van vijftig procent te komen.

“Als ze eenmaal besteld hebben, blijven ze bestellen en alleen maar meer”, zegt Beckers over de klanten van Picnic. Vooral gezinnen zouden al zo snel wennen aan deze manier van boodschappen doen dat zij niet meer zonder kunnen. “Dat zegt mij dat onze klanten nooit meer weg willen”.

Volgens Beckers wordt op termijn meer dan een kwart van de boodschappen online gedaan. Picnic verwacht daar tegen die tijd marktleider in te zijn. Om dat te bereiken wil het bedrijf in meer steden actief worden. Ook zullen de activiteiten in de huidige steden worden uitgebreid.

De online super groeide in drie jaar tijd naar een omzet van honderd miljoen. Dit jaar verwacht het bedrijf tweehonderd miljoen om te zetten.

Reacties 3


Seb Seb 10 sep, 16:26

als Ahold slim is, kopen ze Picnic zodra ze landelijke dekking hebben.


Bram Bosch 12 sep, 01:00

Een systeem waarbij de klant zelf naar je toe komt en alles zelf pakt, betaalt en naar zijn eigen huis brengt, veranderen in een systeem waarbij jij alles voor hem moet doen? Het lijkt me niet logisch.


jasper peperkamp 2 mei, 20:02

@Bram

Moeten ze de karretjes mischien laten rijden door robbots. Of robbots boodschappen laten doen in de supermarkt. Leuk voor het personeel.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!