The Barn heeft de deuren van zijn vestiging in het Utrechtse winkelcentrum Leidsche Rijn heropend. Onder leiding van voormalig McDonald’s-marketingdirecteur René Jaspers wil de biologische burgerketen op korte termijn meer vestigingen openen.

Jaspers is sinds maart op interimbasis actief in het management van The Barn. Door zijn ervaring bij McDonald’s, waar hij tussen 2011 en 2015 directeur was, weet hij naar eigen zeggen dat de burgerketen ‘antwoord geeft op een groeiende behoefte bij de Nederlandse consument’. Curator Erik Schuurs maakte eind juli al bekend dat een doorstart eraan zat te komen, met ‘een partij die sinds begin dit jaar betrokken was bij het management’ als nieuwe eigenaar.

The Barn werd eind 2015 opgericht en opende tot zijn faillissement in juni vier vestigingen. De burgerketen leed in 2016 en 2017 respectievelijk 393 en 671 duizend euro verlies. De foodformule was oorspronkelijk van plan zo’n twintig vestigingen in Nederland te openen, om daarna de stap naar het buitenland te maken.