Christine le Duc: 'We moeten weer top of mind worden'

Christine le Duc: 'We moeten weer top of mind worden'

Christine le Duc heeft de afgelopen jaren ingeboet aan merkkracht. Onder moederbedrijf Beate Uhse werd nauwelijks geïnvesteerd in de erotiekketen en was er weinig aandacht voor branding. Dat zei ceo Audrey van Ham tijdens het Retail & Brands Festival.

Christine le Duc maakte tot vorig jaar onderdeel uit van Beate Uhse, dat in zeven landen actief was. “Het was een groot schip, dat niet zomaar naar links of naar rechts kon bewegen. Daardoor is er misschien een slag gemist met online investeringen, maar ook qua snelheid.” De erotiekketen is volgens Van Ham voorbijgestreefd door bedrijven die ‘hetzelfde doen, of misschien wel beter'. 

Daarnaast is er de laatste jaren niets meer aan branding gedaan, stelt zij. “We zijn niet meer top of mind bij de consument. Als er iets met erotiek is, bellen ze niet meer. Dat deden ze vroeger wel.”

Het merk is recent in handen gekomen van een groep Nederlandse investeerders en probeert zich nu te onderscheiden van online prijsvechters en massa-aanbieders als bol.com en Miranda.nl, dat onlangs in Eindhoven het grootste erotische warenhuis van ons land geopend heeft. Daarbij is een belangrijke rol weggelegd voor branding. “We moeten weer top of mind worden”, zegt Van Ham, die zich daarbij gesteund voelt door een naamsbekendheid van ‘nog altijd tachtig procent’.

Christine le Duc zoekt de consument steeds meer op, bijvoorbeeld door aanwezig te zijn op festivals. Ook worden er workshops gehouden en ligt de aandacht in de winkels op zintuiglijke ervaringen. “De meeste mensen die onze winkel binnenkomen hebben geen idee. Hoe prikkel je de zintuigen van je partner of van jezelf? Daar worden onze verkopers op getraind. Dat is iets wat geen één Google-assistent of online zoekmachine je kan geven.”

In de komende editie van RetailTrends verschijnt een uitgebreid interview met Audrey van Ham, die sinds kort aan het roer van Christine le Duc staat. Nog geen member van RetailTrends? Klik hier voor meer informatie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!