Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf nieuwe winkelconcepten.
Sephora
Sephora heeft in China een geheel nieuw, omnichannel retailconcept gelanceerd onder de noemer 'My Beauty Power Turn It On'. Daarbij hoort onder meer een nieuwe flagshipstore in Shanghai, de grootste van het merk in Azië. Verder horen een app en een website bij het nieuwe beautyconcept. Sephora wil hiermee het aantal contactpunten met Chinese beautyfans vergroten, hen aanmoedigen creatief te worden en dat ook online te delen.
Lees verder bij Premium Beauty News: https://bit.ly/2MwhL6a
L'Occitane en Provence
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf nieuwe winkelconcepten.
Sephora
Sephora heeft in China een geheel nieuw, omnichannel retailconcept gelanceerd onder de noemer 'My Beauty Power Turn It On'. Daarbij hoort onder meer een nieuwe flagshipstore in Shanghai, de grootste van het merk in Azië. Verder horen een app en een website bij het nieuwe beautyconcept. Sephora wil hiermee het aantal contactpunten met Chinese beautyfans vergroten, hen aanmoedigen creatief te worden en dat ook online te delen.
Lees verder bij Premium Beauty News: https://bit.ly/2MwhL6a
L'Occitane en Provence
L'Occitane experimenteert met een opvallende nieuwe conceptstore op Fifth Avenue in New York. Die wordt omschreven als een 'unieke meeslepende bestemming'. De vestiging is ontworpen door de internationale artistiek directeur Daniel Contorni en Paul Blackburn, VP conceptontwerp, constructie en merchandising. De Franse groep zegt dat de winkel voortdurend zal veranderen, om seizoensgebonden campagnes onder de aandacht te brengen.
Lees verder bij Retail Focus: https://bit.ly/2CTgM0E
Mulberry
Mulberry heeft een nieuwe winkel op Regent Street geopend. Het is de eerste winkel die werd vernieuwd onder toeziend oog van creatief directeur Johnny Coca, die sinds 2015 bij het merk werkt. De winkel is ontworpen door Faye Toogood. "Het winkelconcept speelt in op de status van heritage brand van Mulberry, door een ode te brengen aan de rauwe kracht van het Britse landschap met zijn ruige hooglanden, glooiende velden, bossen en betonnen torenflats", vertelt zij beeldend.
Lees verder bij Vogue: https://bit.ly/2NHJyFr
Kate Spade
Het New Yorkse mode-en accessoiresmerk Kate Spade heeft een nieuwe flagshipstore aangekondigd in Glasgow. De winkel opent zijn deuren volgend voorjaar en moet achttienhonderd vierkante meter groot worden. Het is pas de tweede winkel wereldwijd waarin het Amerikaanse label zijn gloednieuwe winkelconcept presenteert.
Lees verder bij Retail Gazette: https://bit.ly/2xfnvf3
Tesco
De eerste discountwinkel van Tesco wordt volgende week geopend. Zoals via geruchten al steeds duidelijker was gevorden, heet de nieuwe formule Jack's. De eerste vestiging wordt door ceo Dave Lewis onthuld in Cambridge. Tesco hoopt hiermee een antwoord te hebben op de sterke opkomst van Aldi en Lidl in het Verenigd Koninkrijk.
Lees verder bij The Guardian: https://bit.ly/2MnnF9J