Zo brengt Zara technologie en authentieke schoonheid samen

Zo brengt Zara technologie en authentieke schoonheid samen

Zara heeft de deuren heropend van zijn winkel in Milaan. En deze heropening is er één van een overtreffende trap. De winkel is de meest technologisch geavanceerde van de keten. Het is de voorloper van alle andere Zara-winkels die in 2020 uitgerust moeten zijn met de meest moderne technologie. In Milaan komen technologie en authentieke schoonheid samen aan de Corso Vittorio Emanuele.

De hypermoderne winkel heeft een historisch karakter. De winkel bevindt zich in een oude bioscoop en was de eerste Zara ooit die zijn deuren opende in Italië. Er is dan ook alles aan gedaan om de essentie van het klassieke gebouw te bewaren. In het atrium bij de ingang zijn bijvoorbeeld de dubbele hoefijzerige trap, het mozaïek op de muren en de kroonluchter van Murano-glas bewaard gebleven.

In totaal behelst het pand een oppervlak van...

Zara heeft de deuren heropend van zijn winkel in Milaan. En deze heropening is er één van een overtreffende trap. De winkel is de meest technologisch geavanceerde van de keten. Het is de voorloper van alle andere Zara-winkels die in 2020 uitgerust moeten zijn met de meest moderne technologie. In Milaan komen technologie en authentieke schoonheid samen aan de Corso Vittorio Emanuele.

De hypermoderne winkel heeft een historisch karakter. De winkel bevindt zich in een oude bioscoop en was de eerste Zara ooit die zijn deuren opende in Italië. Er is dan ook alles aan gedaan om de essentie van het klassieke gebouw te bewaren. In het atrium bij de ingang zijn bijvoorbeeld de dubbele hoefijzerige trap, het mozaïek op de muren en de kroonluchter van Murano-glas bewaard gebleven.

In totaal behelst het pand een oppervlak van 3500 vierkante meter, over vier verdiepingen. De massieve platforms op de bovenste verdiepingen zijn speciaal voor dit pand ontworpen, gevormd om te passen bij de architectonische kenmerken van het gebouw. Het okerkleurige stucwerk op de wanden sluit aan bij het meubilair. Door te voor deze aardetinten te kiezen, sluit het kleurpalet aan bij het origineel van bioscoop wat bestond uit Breccia Aurora en Rosso Verona-marmer.

In de nieuwe online sectie is geprobeerd om een comfortabele en geïntegreerde winkelervaring te bieden. Klanten hebben toegang tot een selectie van de nieuwste stijlen en kunnen aankopen doen op de website. Bij het geautomatiseerde verzamelpunt kunnen klanten hun bestelling ophalen met een QR-of PIN-code. In luttele seconden lokaliseert het geautomatiseerde verzamelpunt de bestelling en levert deze aan de klant. In totaal kan dit punt negenhonderd pakketten tegelijk beheren.

Wanneer de klant de paskamer binnen stapt, staat hem nog een technologische verrassing te wachten. De interactieve spiegels tonen klanten een reeks van bijpassende kledingstukken en accessoires op basis van de kleding die zij passen. In de winkel zelf wordt de klant voortdurend op de hoogte gehouden van de nieuwste collecties via ledschermen. Twee van deze schermen zijn bijzonder opvallend te noemen. Een negen meter hoog gebogen scherm op de begane grond dat helemaal doorloopt naar de eerste verdieping. En een 21-meter lang scherm dat door de vloeren van de winkel loopt naast de roltrappen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!