Zara opent 'slimme' winkel in Milaan

Zara opent 'slimme' winkel in Milaan

De winkel van Zara in Milaan is na de heropening de meest technologische van de keten. Het is volgens moederbedrijf Inditex de voorloper van alle andere Zara-winkels. In 2020 moeten alle Zara-winkels uitgerust zijn met de meest moderne technologie.

Zara wil in deze nieuwe opzet de off- en online ervaring met elkaar verbinden. In de speciale online sectie van het pand krijgt de klant toegang tot een selectie kledingstukken die, in de winkel, online aan te schaffen zijn. Via een automatisch verzamelpunt kan de klant zijn orders ontvangen wanneer het hem uitkomt. Na het ingeven van een pin- of QR-code zoekt het systeem in luttele seconden de juiste bestelling. In totaal kan het verzamelpunt negenhonderd pakketten tegelijkertijd beheren.

Een ander innovatief snufje zijn de spiegels met RFID. De spiegels herkennen het kledingstuk dat wordt gepast en tonen op basis daarvan complete outfits en accessoires. Dat alles wordt aangevuld met ledschermen in de winkel, die de klant op de hoogte houden van de nieuwste collectie.

Hoewel de winkel voorzien is van zoveel technologische functies blijft die volgens de modeketen ook trouw aan de milieuverplichtingen. De winkel bespaart bijvoorbeeld twintig procent meer energie dan standaardwinkels van Inditex, onder meer door meer gebruik te maken van ledverlichting.

Zie deze fotoserie op RetailTrends voor een impressie.


What's Next in Retail Tech op 13 november
Nieuwe technologie brengt ons aan de vooravond van grote verandering. Machine learning, kunstmatige intelligentie en big data bieden ongekende mogelijkheden. 3D-printers, neurotechnologie en robots zorgen voor nieuwe kansen. Wat betekent dat voor jouw retail- en merkorganisatie? Het nieuwe RetailTrends-event What's Next in Retail Tech prikkelt retailers en merken om uit hun comfortzone te komen. What's Next in Retail Tech brengt je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen, reikt handvaten aan hoe je technologie inzet voor nieuwe manieren om klanten te binden en biedt een inkijkje in de dag van overmorgen. Kijk voor meer informatie op whatsnextinretailtech.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!