Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest. Menig retailer investeert volop in aanwezigheid op social media, ervan overtuigd dat daar een doelgroep zit die kan worden veroverd. Maar het bepalen van de ROI valt nog niet mee. Want volgers en likes zijn fijn, maar dat zijn nog geen aankopen. Bovendien kan iemand een advertentie op sociale media zien en het product vervolgens in een fysieke winkel kopen, een klantpad dat moeilijk te volgen is. Deze infographic van MDG Advertising geeft een vierstappenplan om de ROI van social media nauwkeurig in kaart te brengen.
Zo meet je wat social media-marketing oplevert
Gepubliceerd op 20 september 2018 om 13:36
Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest. Menig retailer investeert volop in aanwezigheid op social media, ervan overtuigd dat daar een doelgroep zit die kan worden veroverd. Maar het bepalen van de ROI valt nog niet mee. Want volgers en likes zijn fijn, maar dat zijn nog geen aankopen. Bovendien kan iemand een advertentie op sociale media zien en het product vervolgens in een fysieke winkel kopen, een klantpad dat moeilijk te volgen is. Deze infographic van MDG Advertising geeft een vierstappenplan om de ROI van social media nauwkeurig in kaart te brengen.