In deze Delhaize is boodschappen doen een eitje

In deze Delhaize is boodschappen doen een eitje

Delhaize introduceert dit en volgend jaar een nieuw winkelconcept in 46 supermarkten. De eerste supermarkt die een transformatie onderging was de vestiging in het Waalse Nijvel. In dit nieuwe concept wordt afgestapt van een klassieke inrichting en ligt de focus op convenience, inspiratie en innovatie.

Klanten die voor kleinere convenience boodschappen komen, kunnen zich enkel voor in de winkel begeven. Er is een kort parcours aan het begin van de winkel gecreëerd met een groot aanbod snelle maaltijdoplossingen. Ook de verse producten van het Fresh Atelier zijn daar eenvoudig op te halen. Voor uitgebreidere boodschappen is ook een nieuwe routing gecreëerd. Zware producten, zoals dranken, staan vooraan de routing zodat deze onderaan in de kar komen te liggen.

Delhaize introduceert dit en volgend jaar een nieuw winkelconcept in 46 supermarkten. De eerste supermarkt die een transformatie onderging was de vestiging in het Waalse Nijvel. In dit nieuwe concept wordt afgestapt van een klassieke inrichting en ligt de focus op convenience, inspiratie en innovatie.

Klanten die voor kleinere convenience boodschappen komen, kunnen zich enkel voor in de winkel begeven. Er is een kort parcours aan het begin van de winkel gecreëerd met een groot aanbod snelle maaltijdoplossingen. Ook de verse producten van het Fresh Atelier zijn daar eenvoudig op te halen. Voor uitgebreidere boodschappen is ook een nieuwe routing gecreëerd. Zware producten, zoals dranken, staan vooraan de routing zodat deze onderaan in de kar komen te liggen.

Om klanten het leven makkelijker te maken, lanceert Delhaize de blikvanger van de winkel: Fresh Atelier. In samenwerking met Foodmaker worden hier dagelijks verse kant-en-klare maaltijden klaargemaakt. Het concept is bij de ingang van de winkel te vinden, vlakbij de kassa’s en de self-scan. Klanten met weinig tijd kunnen op deze manier hun tijd in de winkel beperken.

Uiteindelijk komt de klant altijd terecht in de versdriehoek van de winkel. Deze wordt beschouwd als het kloppende hart van het nieuwe concept. De plek voor vers brood, vlees en sushi. De versdriehoek is aangekleed met lage meubels, waardoor de klant een goed overzicht krijgt van alle versafdelingen. Met het oog op een nog aangenamere winkelervaring is ook de verlichting en de aankleding van de winkel geoptimaliseerd en aangepast.

In het nieuwe concept wordt volledig uitgegaan van de behoefte van de klant. Een korte route voor de gehaaste klant en een praktische route voor de klant die zijn weekboodschappen haalt. Klanten halen gratis een kop koffie uit de automaat en terwijl zij van hun koffie genieten, vermaakt hun kroost zich in de kids corner. De winkel richt zich hiermee op het hele gezin.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!